marcin4x4 prowadzi tutaj blog rowerowy

Upgrade singlespeeda

• Sprzęt SingleSpeed
Sobota, 30 maja 2009 | dodano: 02.06.2009

Singlespeed fajny rower był, ale miał kilka wad. Główne to słabe, ciągle rozcentrowujące się koła oraz zbyt twarde przełożenie. Krzywa korba też nie przyczyniała się do czerpania przyjemności z jazdy...
Postanowiłem wykorzystać koła 28``, które miałem z kanibalizacji niekompletnej damki, która przypadkiem wpadła w moje ręce. Najbardziej zachęcającym elementem tych kół była tylna piasta z przerzutką o siedmiu przełożeniach firmy Shimano.

Pierwsza przymiarka - koło pasuje. Jeszcze bez sterowania przerzutką...

Reszta zestawu apgrejdowego :)

Wnętrze manetki - jak wszystkie używane części wymaga czyszczenia i smarowania.

Zdjęta korba - nooo, mówiłem, że trochę krzywa :/

Pierwszy poważniejszy zonk - okazuje się, że ośka (ZZR) ma większą średnicę niż otwory w korbach (Favorit). Po próbie lekkiego wbicia gumowym młotkiem korba za cholerę nie chce zejść - muszę sobie pomóc zaimprowizowanym ściągaczem.

Otwory lekko rozpiłowuję kamieniem na wiertarce szybkoobrotowej.

Regulacja przerzutki jest banalna. Na czwartym biegu kreski na mechaniźmie sterującym muszą się pokrywać.

Gotowe - control panel :)
W międzyczasie zaplotłem przednie koło na starej szosowej piaście Shimano - chodzi jak złoto. Na tył poszła jakaś koszmarnie szeroka chińska opona - i pierwsza jazda. Rower idzie jak burza - przerzutka działa precyzyjnie, zmnienia biegi nawet pod lekkim obciążeniem. Na szosie łatwo się rozpędza, z obecnym zakresem przełożeń jazda jest dużo przyjemniejsza niż na singlu...

W sumie wypadałoby zmienić nazwę... Ale niech zostanie przez sentyment. A z drugiej strony ... zostały mi koła 27' z singlem, jakaś rama i reszta gratów się znajdzie... Niebawem powstanie pewnie "nowy" singiel - nic w przyrodzie nie ginie.